واحد Reality Labs شرکت متا نمونههای اولیه جدیدی از هدستهای واقعی مجازی (VR) خود را به نمایش گذاشته که اگرچه فاصله زیادی تا رسیدن به بازار مصرفی دارند، اما طراحیها و ایدههای جذابی را به نمایش میگذارند. متا با این نمونههای اولیه روی HDR و وضوح بالا تمرکز کرده و میخواهد VR را به یک تجربه واقعگرایانه تبدیل کند.
«مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا میگوید هدف فعلی آنها ساخت دستگاهی است که بتواند «تست بصری تورینگ» را پشت سر بگذارد، یعنی واقعیت مجازی را به سطحی برساند که دیگر از جهان واقعی قابل تشخیص نباشد. بر اساس توضیحات زاکربرگ و «مایکل ابراش»، مدیر ارشد Reality Labs، ساخت یک هدست واقعیت مجازی کامل دربرگیرنده چهار مفهوم مبنایی است.
ابتدا باید وضوح تصویر را به حدی بالا برد که به سطح بینایی واقعیت مجازی 20/20 برسید. بهعلاوه، هدستها باید عمق کانونی متغیر و قابلیت ردیابی چشم داشته باشند تا به راحتی بتوانید روی سوژهها نزدیک یا دور فوکوس کنید. حل مشکل اعوجاج اپتیکال که در لنزهای فعلی وجود دارد، یکی از دیگر اهداف مهم در طراحی هدستهای VR است.